چهار قانون موفقیت در کسب و کار از زبان مایکل گربر

 

 

اولین قانون موفقیت در کسب و کار معمولی‌ترین کسب و کار را انتخاب کنید.

 

موفقیت در کسب و کار

 

 

منظور این است که محصولات و خدماتی را بسازید و بید که هرگز از مد نمی‌افتند. به‌عنوان‌مثال به مواردی همچون غذا، مراقبت‌های بهداشت، ارتباطات، پوشاک، حمل‌ونقل و رفا اشاره کرد در اینجا منظورم فقط انتخاب محصولات و خدماتی است که از مد خارج نمی‌شوند؛ زیرا مد غیرقابل‌پیش‌بینی است و یک‌شبه تغییر می‌کند و تفننی است شرکت‌های بزرگ و  موفقیت در کسب و کار که محکم و استوار هستند، اساساً آن‌ها ریشه‌دار هستند. و آن‌ها فقط کارهای را انجام می‌دهند که مطابق با عرف و دارای عمر طولانی باشند. و آنچه ضرورت و نیاز هستند، به همان کارها می‌پردازند.

 

دومین قانون موفقیت در کسب و کار مدام در حال بهبود بخشیدن باشید.

 

باور اکثر مردم بر این است که شرکت‌ها می‌میرند چون کارهای اشتباه انجام می‌دهند. این باور در مورد بعضی شرکت‌ها درست است، اما بیشتر آن‌ها می‌میرند چون ساکن و ثابت هستند. عقاید رسم و رسوم و نحوه انجام کارها ثابت نیست و پیوسته در حال تغییر هستند. پس شرکت‌های ثابت و راکد هستند که رونق نمی‌گیرند. آن‌ها به‌جای اینکه گذشته را ترمیم کنند، به گذشته خود چسبیده‌اند درحالی‌که کسب وکار های موفق مدام در حال بازسازی گذشته خود هستند و البته بعضی شرکت های موفقیت در کسب و کار یک گام جلوتر گذاشته و امروز را گذشته فردا تصور می‌کنند و برای این‌که زمان را از دست ندهند امروز برای نوآوری و تغییر غنیمت می شمرند.

 

سومین قانون موفقیت در کسب و کار به مشتری خود گوش می‌کنند.

موفقیت در کسب و کار

با آنکه خیلی‌ها که این را قبول دارند اما تعداد کمی آن را رعایت می‌کنند. شما باید به نیازهای مشتری گوش دهید یعنی شما باید بدانید وقتی مشتری صبح بیدار می‌شود وقتی به بچه‌های خود غذا می‌دهد، وقتی لباس می‌پوشد، وقتی وظایف شغلی خود را انجام می‌دهد، وقتی برای صرف غذا از اداره خارج می‌شود و… به چه فکر می‌کند و در کل او ترجیح می‌دهد چه‌ کاری انجام دهد. به مشتری خود توجه کنید و او را بهتر از خودتان بشناسید و از خودتان بپرسید و خودتان را جای او قرار دهید.

 

چهارمین قانون موفقیت در کسب و کار به چیزهای که می‌شنوید و احساس می‌کنید واکنش نشان دهید.

 

اگر به اطلاعات که از مشتری به دست می‌آورید واکنش نشان ندهید، گوش دادن به مشتری و احساس کردن آن بی‌فایده است در مقابل دریافت این نشانه‌ها شما باید واکنش نشان دهید و پاسخ‌هایی را به سمت مشتری روانه کنید و این واکنش‌ها را تبدیل به جزئیات عملی کار خود کنید چهارمین اصل موفقیت کسب وکار عالی‌ترین استانداردها را برای خود بسازید. باید استانداردهای کسب وکار شما معیاری برای ساخت استانداردهای شرکت‌های دیگر شود. یعنی شما از دیگران تقلید نکنید بلکه آن‌ها از شما تقلید کنند. استانداردهای شما باید آنقدر عالی باشند که هر شرکت دیگر نتواند در کوتاه‌ مدت با شما رقابت کند چون شما مدام در حال بهبود آن استانداردها هستید و شرکت رقیب برای آن که با شما رقابت کند فشار زیادی را متحمل شود.

 

 

 

منبع: مکتب نوین


راهی برای رسیدن به موفقیت فردی مشتری ,قانون موفقیت ,آن‌ها ,انجام ,دهید ,گذشته ,واکنش نشان ,نشان دهید ,می‌دهد، وقتی ,انجام می‌دهند ,مایکل گربر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پیمانکاری سنگ مالون 03-music حمل و نقل سناتور سیف مایک وان؛ دانلود آهنگ و فیلم جدید مطلب آهو تخفیف وبلاگ تخصصی تکنولوژی و موبایل ایران و جهان